Hier zit je goed! Koop hier goedkoop nieuwe banden met laagste prijsgarantie en gratis ventielen!
Navigeer gelijk naar de voorbanden of naar de achterbanden.
Wij hebben banden van alle merken voor jou Zip. Zoek je een goedkope band? Dan is de Deestone zeker een aanrader. Zoek je een echter topper in zijn prijsklasse? Dan raden we de Michelin City Grip aan, een echte alleskunner voor een lage prijs.
Regular Price: € 28,57
Special Price € 22,98
Niet op voorraad
Sportbanden voor scooters van KENDA in de maat 100/80-10
De profielstructuur K711. De samenstelling van het rubber is zachter ontworpen om om optimaal grip te bieden tijdens sportieve ritten. Deze band is ontworpen voor tractie en plakt in bijna alle posities aan het asfalt. Uiteraard is deze band ook goedgekeurd voor de openbare weg en laat hij het hart van elke sportieve scooter coureur sneller kloppen.
Niet op voorraad
Niet op voorraad
Niet op voorraad
Niet op voorraad
Niet op voorraad
Niet op voorraad
Niet op voorraad
Niet op voorraad
Dé A-line PR356 is een voordelige band met gunstige eigenschappen. Het unieke profiel zorgt voor een goede afvoer van water tijdens de natte dagen in Nederland. Door de juiste samenstelling van rubber kan de band ook in de zomer zorgen voor voldoende grip. Uiteraard de laagste prijs bij bandenvoorscooters.nl en de PR356 van A-line is het gehele jaar door te gebruiken, vandaar dat we deze scooterband in de categorie 'All-season' hebben geplaatst
Regular Price: € 28,60
Special Price € 22,90
Ben je op zoek naar een goede all-season band? De voordelige Deestone D825 buitenband bied het hele jaar door grip, zo heb je controle over je voertuig in alle soorten weersomstandigheden. De Deestone banden hebben een mooie prijs / kwaliteit verhouding, qua loopvlak lijken veel banden van Deestone veel op de Michelin CityGrip.
Regular Price: € 36,02
Special Price € 26,98
10 inch scooterband, Michelin City Grip, super handling ook met nat weer dankzij de Progressive Sipe Technologie(PST) van Michelin. Koop nu voor de laagste prijs bij bandenvoorscooters.nl, goedkoper vind je het niet! Mocht je wel een goedkopere band zoeken, check dan even al onze 120-70-10 scooterbanden
Niet op voorraad
Sava/Mitas MC20 M+S 120/70x10 is is een echte 4 seizoenen band met speciaal ontwikkeld profiel en rubber presteert de band uitstekend lagere temperaturen.
Niet op voorraad
Niet op voorraad
Niet op voorraad
Ga je zelf je banden monteren? Dan is het handig om wat gereedschappen voor de montage van scooterbanden te hebben. Onderstaande producten zorgen ervoor dat je gemakkelijk zelf je banden kan monteren op je Zip en daardoor kan besparen op kosten.
Regular Price: € 4,98
Special Price € 2,98
Regular Price: € 6,98
Special Price € 5,98
A-kwaliteit tubeless reparatieset voor scooters en brommers LET OP! Compleet met 'solution' en 5 koorden, elders op internet zit dit er niet bij, echt de laagste prijs bij ons! Zelf je scooterband repareren met deze 'tubeless reparatieset speciaal voor scooterbanden, voldoende voor reparatie van 5 gaten.
Regular Price: € 11,98
Special Price € 6,98
Regular Price: € 14,98
Special Price € 11,98
Regular Price: € 30,69
Special Price € 20,98
Wil je de voorband èn achterband van je Zip vervangen? Bestel dan een bandenset bij ons en ontvang extra korting. Met een bandenset koop je in één keer de juiste banden met hetzelfde profiel en de juiste bandenmaten.
Piaggio Zip 125 | 10-100/80 | 10-120/70 |
Piaggio Zip 25 | 10-90/90 | 10-90/90 |
Piaggio Zip 50 | 10-90/90 | 10-90/90 |
Piaggio Zip 50 / 80 | 10-100/80 | 10-100/80 |
Piaggio Zip 50 Fast Rider | 10-100/80 | 10-100/80 |
Piaggio Zip Ii 125 | 10-100/80 | 10-120/70 |
Piaggio Zip Ii 25 | 10-100/80 | 10-120/70 |
Piaggio Zip Ii 50 | 10-100/80 | 10-120/70 |
Piaggio Zip Ii 50 4T | 10-100/80 | 10-100/80 |
Op deze speciale pagina voor de Piaggio Zip scooter hebben we alle informatie voor de aanschaf van de juiste banden voor jou Piaggio scooter. De 'Zip' bestaat al sinds de jaren 90 en er zijn door de tijd heen aardig wat veranderingen in het model ontstaan en uiteraard ook de naam. De eerste modellen van de Zip werden uitgebracht door Puch, vandaar dat je op de kentekens van de oudere modellen nog Puch Zip kan tegenkomen. Er zijn door Puch ook verschillende modellen op de markt gebracht zoals de Zip RST en Zip Fast rider. Hoewel er weinig verschil in de modellen te zien is op het eerste oog, zijn er zeker wel verschillen. Zo zijn de koplampen anders en zo is de Zip bij de RST modellen voorzien van een schijfrem aan de voorkant. Toen het eenmaal de 'Piaggio Zip' werd zijn er ook nog wat varianten van de 2-takt zip ontstaan en ook heeft Piaggio een watergekoelde Zip uitgebracht, de Zip SP welke in 1998 op de markt verscheen. Na het jaar 2000 veranderd wederom het model van de Zip en dat is eigenlijk het model dat we tot heden (dit artikel is geschreven in 2017) nog steeds kennen. Ook van het 2000 model is er een SP uitvoering op de markt gebracht, deze heeft een 2T motorblok en waterkoeling. Ook is er een Zip 2000 met een 4-takt motorblok welke volgens Piaggio iets zuiniger is, de Piaggio Zip 4T. Omdat er wat verschillende modellen zijn van de Zip, zijn er ook wat verschillende bandenmaten. Alle Zipjes hebben 10 inch velgen, maar de breedten variëren wat. Vandaar dat we dit voor je uitgezocht hebben om het makkelijk te maken!
Zoek je een voorband, achterband of allebei? Eerst is het belangrijk te weten welke bandenmaat er op je Zip zit. Bij de meeste moderne Piaggio Zip scooters is de bandenmaat voor anders dan de bandenmaat achter.
Tip van ons, een echte aanrader; Windscherm Piaggio Zip. Als je nog geen windscherm op je Zip hebt, is dit echt wel een aanrader. Koop die goedkoop via onze scooter onderdelen website.
Een Voorband Piaggio Zip zit logischerwijs aan de voorkant van je scooter, dat is makkelijk! Als deze lek is kan je er (tijdelijk) een prop in (laten) schieten maar het is beter hier niet te lang mee te rijden, dit i.v.m. de veiligheid. Aan te raden is dan dus om een nieuwe band te kopen voor de voorzijde van je Zip. De maat is (bij de meest voorkomende uitvoering) 100/80-10. Gelukkig maken vele fabrikanten banden in deze maat, er is dus een ruimte keuze. Voor de achterband PIaggio Zip geld eigenlijk hetzelfde, deze maat wordt ook door vele fabrikanten geproduceerd, de keuze is dus ruim! Het mooiste is natuurlijk om voor-en achter dezelfde band te hebben. Dat wil zeggen hetzelfde profiel. De maat van de achterband is namelijk wel anders (bij de meest voorkomende zip), namelijk 120/70-10. De achterband is iets breder dan de voorband.
Hieronder vind je de voorband en achterband van de meest voorkomende Piaggio Zip scooters, vergelijk altijd je huidige bandenmaat om zeker te zijn van het juiste model!
Onderstaande maten zijn geschikt voor de Piaggio Zip 125, Zip Fast Rider, Piaggio Zip 2 125, Piaggio Zip 2 25 (snor) 2T, Piaggio Zip 2T en Piaggio Zip 4T
Bij deze modellen zit er voor een 100/80-10 band en achter een 120/70-10 band
Wat is de juiste bandenspanning voor een Piaggio Zip? Deze vraag krijgen wij met regelmaat en het antwoord is variërend. Volgens de handleiding van Piaggio hoort er in de voorband 1,3 bar en in de achterband 1,6 - 1,8 bar bij het gebruik van 1 persoon. Van vele klanten vernemen we dat ze deze bandenspanning toch wat aan de lage kant vinden. Naar eigen inzicht zou je dus kunnen besluiten er wat meer lucht in te pompen. Helemaal als je vaak met 2 personen op je Zip rijd.
De bandenspanning hangt af van de belasting van de scooter en dus ook of je met iemand achterop rijd. Belast je de scooter iets zwaarder dan is een bandenspanning van 2,2 bar goed. Wil je meer weten over bandenspanning scooter? Klik dan op de link voor meer informatie en het oppompen van scooterbanden.
Als je gereden hebt met de scooter dan is de band warmer waardoor de druk hoger is in de band. Meet de bandenspanning dus als de scooter, en dus de banden niet gereden hebben.
Zelf je band vervangen? Waarom niet? In grote lijnen leggen we uit wat je moet doen om je band zelf te vervangen. Het hangt een beetje af van de staat van je scooter, maar over het algemeen is het prima te doen bij een Zip. Hopelijk zijn de bouten van je uitlaat niet veroest, de uitlaat moet namelijk als eerste losgemaakt worden. Nadat je de uitlaat eraf hebt, is het eigenlijk makkelijk. In de meeste gevallen kan je dan gelijk al je wiel loshalen, wel even de grote moer die het achterwiel vasthoud (dop 24 meestal) losmaken. Soms zit het spatbord in de weg en moet je die ook losmaken. Als je de velg los hebt kan je zelf met bandenlepels de oude band van de velg halen. Je kan er ook voor kiezen om met de velg+oude band en je nieuwe band naar een lokale dealer te gaan met een bandenapparaat. Vaak zijn de kosten voor alleen het wisselen van de band niet zo hoog en monteer je daarna zelf weer je velg op je Zip.
Eigenlijk zijn alle uitvoeringen van de Zip gemaakt om banden te plaatsen die tubeless zijn, ofwel, banden waarbij geen binnenband nodig is. Afhankelijk van het type band kan je er dan een binnenband in plaatsen. Je zou zeggen; dit kan toch altijd? Opzich is dat waar maar de meeste banden die tubeless zijn ( en dus bedoeld om te gebruiken zonder binnenband) zijn ruw afgewerkt aan de binnenkant. Als je hier dan een binnenband in gaat plaatsen ontstaat er wrijving tussen de buitenband en binnenband en kan de binnenband snel lek gaan. Als er op de buitenband TT staat (Tube Type) dan moet er een binnenband in. Er zijn ook banden die tubeless (TL) en tube Type (TT) zijn, die kan je dus mét en zonder binnenband gebruiken. Controleer dit altijd van te voren om te voorkomen dat je band weer snel lek is.